زن تهرانی چگونه میلیاردر شد | پلیس ربابه را دستگیر کرد

زن تهرانی به علت کشیدن چک ۲۰۰ میلیونی بی محل محاکمه شد.
زن تهرانی چگونه میلیاردر شد | پلیس ربابه را دستگیر کرد
کد خبر : ۵۱۳۰۵

 روزنامه کیهان دوم آذر ۶۶ درباره این پرونده نوشت: پرونده زنی که به اتهام قاچاق ارز و صدور چک بی‌محل دستگیر شده بود

در شعبه ۱۳۸ دادگاه‌های کیفری یک تهران به جریان افتاد. برای این زن از سوی دادسرای عمومی، ۲ کیفرخواست ۱۷۰ میلیون تومانی و ۲۹ میلیون تومانی صادر شده است.

ربابه در ۱۵ خرداد سال‌جاری به اتهام رد و بدل‌کردن میلیون‌ها تومان ارز مختلف، توسط مأموران تجسس پلیس تهران دستگیر شد و تحت بازجویی قرار گرفت.

او در بازجویی‌های اولیه ۳۰ نفر از همدستانش را معرفی کرد و یادآور شد که از ۹ ماه قبل به‌کار خرید و فروش غیرقانونی ارز روی آورده و طی این مدت حدود ۵۰ تا ۶۰ میلیارد ریال ارز مختلف را رد و بدل کرده است. به‌دنبال دستگیری ربابه و همدستانش بیش از ۵۰۰ هزار دلار و ۵۶ هزار مارک، تعدادی چک تضمینی، بیش از ۳۳ میلیون ریال وجه نقد، موجودی بیش از ۸۰ میلیون ریال، ۱۱۶ سکه طلا، ۱۲۱ قطعه انواع طلا و جواهرات نفیسی به ارزش ۲۵۰ میلیون ریال، ۱۱ قالیچه نفیس ابریشمی و ۳ دستگاه اتومبیل بنز و بی. ام؛ و از آنان کشف شد.

زن تهرانی چگونه میلیاردر شد | پلیس ربابه را دستگیر کرد

دادگاه در ساعات ۱۰:۳۰ دقیقه به ریاست نوروزی رئیس شعبه ۱۳۸ دادگاه‌های کیفری کار رسیدگی به این پرونده را آغاز کرد. شاکیان با معرفی خود و اعلام اینکه چند فقره چک و با چه ارزش ریالی در ازای دریافت ارز به متهم داده‌اند از دادگاه تقاضای رسیدگی کردند.

ربابه ۲۹ ساله در دفاع از خود به دادگاه گفت: من یک پرونده اصلی دارم که در رابطه با قاچاق ارز تنظیم شده و این پرونده هم‌اکنون در شعبه ۲۱ دادسراست. وی افزود: من شکایات را قبول دارم، اما این را که گفته شده من قصد کلاهبرداری داشتم و نمی‌خواهم پول شاکیان را پس دهم قبول ندارم. پس از اظهارات این زن ادامه محاکمه او به جلسه دیگری موکول شد.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر